Ogólne Warunki Gwarancji
Ogólne Warunki Gwarancji
Ogólne Warunki Gwarancji HENMAR CABINS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
z dnia 28.03.2025 r.
§ 1. Definicje i postanowienia ogólne:
- Kupujący – osoba prawna lub osoba fizyczna wskazana w ofercie, zamówieniu, potwierdzeniu zamówienia lub umowie jako Kupujący.
- Sprzedający – HENMAR CABINS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. z siedzibą przy ul. Przemysłowa 5, 63-720 Koźmin Wielkopolski. Sprzedającemu został nadany numer identyfikacji podatkowej NIP: 6211003470.
- Oferta – pisemne oświadczenie Sprzedającego stanowiące ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Zamówienie – pisemne zawiadomienie Kupującego o przyjęciu oferty lub inne pisemne oświadczenie woli wyrażające chęć zakupu.
- Potwierdzenie zamówienia – pisemne oświadczenie Sprzedającego potwierdzające warunki zawartej umowy.
- Umowa – umowa sprzedaży, jak również umowa ramowa zawarta ze spółką HENMAR CABINS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. wraz z Ogólnymi Warunkami Gwarancji HENMAR CABINS Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K.
- OWG - Ogólne Warunki Gwarancji, które stosuje się do wszelkich umów sprzedaży, umów ramowych, zamówień, ofert, potwierdzeń dostaw towarów i świadczeń zawieranych przez Sprzedającego z Kupującymi. OWG stosuje się do umów zawieranych z udziałem konsumentów w takim zakresie, w jakim nie pozostają one w sprzeczności z bezwzględnie obowiązującymi przepisami.
- Postanowienia odbiegające od zapisów OWG wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Majątkowe prawa autorskie i ewentualnie prawa własności przemysłowej do przygotowanych przez
Sprzedającego lub na jego zlecenie ofert, planów, projektów, dokumentacji, modeli i rysunków (dokumenty) powstałych w związku z realizacją umowy, przysługują Sprzedającemu również wtedy, gdy Kupujący pokrył koszt ich przygotowania. Kupujący zobowiązuje się nie udostępniać powyższych dokumentów i rozwiązań osobom trzecim.
10. Wszelkie czynności prawne, które skutkują pośrednio lub bezpośrednio przeniesieniem na osoby trzecie jakichkolwiek praw Kupującego wynikających z umów, ofert, zamówień i potwierdzeń, których stroną jest Sprzedający będą nieważne, jeśli Sprzedający nie wyrazi uprzednio na piśmie zgody na dokonanie takich czynności prawnych.
11. Niniejsze OWG znajdują także wtedy zastosowanie, gdy Kupujący mógł się z nimi z łatwością zapoznać. OWG uważa się za doręczone Kupującemu w przypadku powołania się na OWG w ofercie, umowie, potwierdzeniu zamówienia, fakturze wraz ze wskazaniem strony internetowej, na której dostępna jest pełna treść OWG.
§ 2. Gwarancja jakości towaru
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady materiałowo-produkcyjne towaru, pod warunkiem ich stwierdzenia i uznania stosownym protokołem. Sprzedający uzupełni wszelkie braki i usunie wady towaru objęte gwarancją na swój koszt.
- Termin gwarancji, o ile nie ustalono inaczej, liczony jest od dnia dostawy i wynosi:
- nowy towar montaż Sprzedającego – 24 miesiące z ograniczeniem do 2400 motogodzin pracy(w przypadku gwarancji rozszerzonej, każdy kolejny rok z ograniczeniem do 1200 motogodzin);
- nowy towar montaż Kupującego – 12 miesięcy z ograniczeniem do 1200 motogodzin pracy;
- oryginalne części zamienne dostarczone i zamontowane przez Sprzedającego – 12 miesięcy;
- pozostałe towary z oferty – 12 miesięcy z limitem 1000 motogodzin pracy (jeśli dotyczy).
- Naprawy gwarancyjne są wykonywane nieodpłatnie, z wyjątkiem, czynności obsługi codziennej, czynności niestanowiących napraw gwarancyjnych takich jak przeglądy konserwacyjne, regulacje, zmiany parametrów, czyszczenie wózka itp.
- Podstawą roszczeń gwarancyjnych Kupującego jest faktura. Uznanie, iż wada objęta jest gwarancją możliwe jest tylko na podstawie raportu serwisowego wystawionego przez technika Sprzedającego (lub technika Kupującego jeśli strony tak ustalą) , tym samym, brak współdziałania Kupującego w zakresie umożliwienia technikowi wykonania swoich czynności serwisowych przez technika Sprzedającego, równoznaczne jest ze zrzeczeniem się swoich uprawnień przysługujących z tytułu gwarancji przez Kupującego.
- Gwarancją objęte są tylko towary eksploatowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
przeznaczeniem, instrukcją obsługi i warunkami gwarancji oraz zainstalowane zgodnie z normami
technicznymi. - Odpowiedzialnością z tytułu gwarancji nie są objęte m. in.:
- usterki i wady wynikające z używania towaru niezgodnie z jego przeznaczeniem (np. przeciążenie, nadmierna eksploatacja, niewłaściwa powierzchnia pracy wózka, niekorzystne warunki pogodowe np. deszcz, śnieg, grad, agresywne środowisko pracy) lub wynikające z nieprzestrzegania instrukcji obsługi lub obowiązujących przepisów prawa;
- usterki i wady wynikające z lekkomyślności, niedbalstwa, zniszczenia, spóźnionego sygnalizowania usterek, braku konserwacji lub niewłaściwe wykonywanej konserwacji, użycia niewłaściwego sprzętu, braku bieżącej obsługi;
- usterki i wady wynikające z błędnego montażu, wadliwej instalacji lub rozruchu wykonanych przez Kupującego lub osoby trzecie;
- usterki wynikające z używania towaru w mroźni z naruszeniem odrębnych zasad użytkowania wózków widłowych i pozostałych urządzeń Sprzedającego w wersji mroźniczej;
- zużycie towaru lub jego części będące wynikiem normalnej eksploatacji takich jak np.: rolki, łożyska, bezpieczniki, żarówki, okładziny cierne, paski napędowe, szczotki silników elektrycznych, styki elektryczne, łańcuchy, elementy filtrujące, płyny i środki smarujące itp., z wyłączeniem wad materiałowo-produkcyjnych ujawnionych i potwierdzonych protokołem;
- wszelkie usterki i wady powstałe na skutek uszkodzeń mechanicznych lub zdarzeń losowych (np. przez zalanie, pożar, kradzież, wandalizm);
- czyszczenie wózka, czyszczenie filtrów, czyszczenie układu chłodzenia, chłodnicy, uzupełnianie czynnika chłodniczego klimatyzacji (przy standardowym ubytku nie spowodowanym usterką), itp.
- Jakiekolwiek naprawy, przeglądy konserwacyjne, techniczne, udoskonalenia i inne zmiany dokonane w towarze zakupionym, przeprowadzone przez Kupującego lub osoby trzecie bez uprzedniego pisemnego uzgodnienia ze Sprzedającym nie są objęte gwarancją i wyłączają w całości uprawnienia Kupującego wynikające z tytułu gwarancji.
- Pod rygorem utraty gwarancji obowiązkiem Kupującego jest przestrzeganie terminów obowiązkowych, odpłatnych przeglądów konserwacyjnych wykonywanych wyłącznie przez serwis Sprzedającego, zgodnie z poniższym harmonogramem:
- układ ogrzewania i klimatyzacji – konserwację urządzenia klimatyzacyjnego przeprowadzać dwa razy w roku (na początku i na końcu sezonu) lub co 2000 motogodzin (w zależności od tego, które nastąpi wcześniej).
- Sprzedający zastrzega sobie prawo odmowy wykonania napraw lub płatnych przeglądów gwarancyjnych, jeśli ewidencja księgowa wykaże opóźnienie Kupującego w zapłacie za wcześniej dostarczone usługi lub towary powyżej 14 dni.
10. Kupujący jest zobowiązany zbadać dostarczone towary, w tym ich zgodność z zamówieniem lub umową, w chwili ich wydania. Wady widoczne i oczywiste Kupujący zobowiązany jest zgłosić w formie pisemnej w trakcie odbioru, a wady ukryte - niezwłocznie po ich wykryciu. Data wykrycia wady powinna być udokumentowana. W przypadku spóźnionej reklamacji roszczenia Kupującego wygasają.
11. W przypadku uzasadnionej reklamacji z tytułu gwarancji, Kupujący jest uprawniony do żądania usunięcia wady w terminie 14 dni od dnia dostarczenia towaru do miejsca wskazanego przez Sprzedającego lub – w przypadku, gdy wg wyboru Sprzedającego, wady towaru mają zostać usunięte u Kupującego – w terminie 14 od dnia weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego. W przypadku, gdy usunięcie wady we wskazanym terminie przekracza możliwości serwisowe Sprzedającego, Strony wyznaczą inny termin usunięcia wady, uwzględniając aktualne możliwości handlowe i serwisowe Sprzedającego.
12. Części zamówionego towaru, których wadliwość w momencie przejścia ryzyka na Kupującego została udowodniona, będą nieodpłatnie naprawione albo powtórnie dostarczone w stanie wolnym od wad, według wyboru Sprzedającego. Własność części wymienianej w trybie naprawy gwarancyjnej przechodzi na Sprzedającego z momentem odłączenia. Kupujący winien umożliwić Sprzedającemu wykonanie napraw gwarancyjnych w stosownym czasie.
13. Poza roszczeniami określonymi w OWG Kupujący jest uprawniony do żądania obniżenia uzgodnionej ceny zakupu lub wymiany towaru na wolny od wad, jeżeli towar był już naprawiany trzykrotnie, a wada dotyczy tego samego elementu, jest istotna i nie można jej usunąć.
14. Jeżeli mimo wykrycia wady lub usterki towar jest używany, Sprzedający odpowiada wyłącznie za wadę pierwotną.
15. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego jest wyłączona. Kupującemu nie przysługują żadne dalsze roszczenia odszkodowawcze, zwłaszcza roszczenia o zwrot kosztów, związanych z dochodzeniem praw wynikających z tytułu gwarancji oraz roszczenia o odszkodowanie, w szczególności za szkody pośrednie i następcze, które nie stanowią normalnych następstw działania lub zaniechania Sprzedającego, z których szkoda wynikła.
16. Sprzedający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian technicznych służących polepszeniu
właściwości towaru.
17. Prawa z tytułu gwarancji posiada wyłącznie Kupujący, który nabył urządzenie bezpośrednio od Sprzedającego. Gwarancja ma charakter niezbywalny i nie podlega cesji na rzecz jakiegokolwiek kolejnego nabywcy urządzenia.
§ 3. Rękojmia i odpowiedzialność odszkodowawcza
- Wyłączona jest odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi.
- Sprzedający odpowiada na zasadach ogólnych za szkodę wyrządzoną przez niego, przez jego przedstawiciela lub osobę, przy pomocy której wykonywał zobowiązanie, jeżeli szkoda ta powstała wskutek winy umyślnej. Wyłączone są roszczenia o naprawienie szkody z tytułu czynu niedozwolonego, jeżeli działanie lub zaniechanie, z którego szkoda wynikła, stanowiło niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy lub innego istniejącego
zobowiązania. - O ile roszczenia odszkodowawcze Kupującego są wyłączone lub ograniczone, wyłączenie lub ograniczenie ma również odpowiednie zastosowanie do osobistej odpowiedzialności odszkodowawczej pracowników Sprzedającego, osób zatrudnionych na podstawie innego tytułu niż umowa o pracę, współpracowników, przedstawicieli Sprzedającego oraz osób, przy pomocy których Sprzedający wykonywał zobowiązanie, a Kupujący zobowiązuje się wobec Sprzedającego do nie dochodzenia od tych osób jakichkolwiek roszczeń wykraczających poza ustalone wyłączenie lub ograniczenie.